Popups - Marketheme Network

Waar pop-ups vroeger nog irritant waren en in een nieuw venster je bureaublad onder zat, is er heel wat veranderd in de pop-ups van nu. Ze maken onderdeel uit van de content van je website en kan gezien worden als een manier om snel een lead te kunnen verzamelen.

In tegenstelling tot andere thema’s is het binnen Marketheme mogelijk om zelf een pop-up te maken. Je kunt een aantal textvelden zelf vrij invullen. Vervolgens koppel je 1 van jouw mailinglijsten en voeg je nog een eventuele afbeelding toe en je bent klaar met jouw ontwerp.

Binnen de instellingen van Marketheme kan je vervolgens instellen wat je met jouw pop-up wilt doen. Zo kan je één van je ontwerpen kiezen om te tonen als exit popup, maar bijvoorbeeld ook als timed pop-up.

Exit pop-up

Een exit pop-up is een pop-up die pas actief wordt op het moment dat een bezoeker op het punt staat om de website te verlaten. Het Marketheme kan detecteren wanneer de muis van een bezoeker de website dreigt te verlaten. Deze methode wordt veelal toegepast om de bezoeker een aanbod te doen, welke ze eigenlijk toch niet willen missen.

Timed pop-up

Wil je elke bezoeker een pop-up met informatie tonen, dan is een timed pop-up misschien meer jouw ding. Je kan zelf instellen na hoeveel tijd deze pop-up in het scherm komt.

Bij Marketheme staat de ervaring van de bezoeker voorop. Om deze reden hebben we het extra eenvoudig gemaakt om de pop-up te kunnen sluiten. Mensen kunnen de pop-up sluiten door middel van het kruisje in het venster, of simpelweg naast het venster te drukken.

Er kan maar 1 pop-up tegelijk getoond worden, ook wanneer ze beide ingesteld staan. Door de slimme code van Marketheme, zal de getimede pop-up niet getoond worden, als iemand al op het punt stond om de website met zijn muis te verlaten. Andersom werkt dit ook zo. Als iemand al een timed pop-up heeft gehad, krijgt deze niet ook nog een exit-popup.

Om de pop-ups zo efficiënt mogelijk te laten, kan een pop-up maar één keer aan een gebruiker getoond worden (mits deze op hetzelfde apparaat en deze browser kijkt). Dankzij geavanceerde caching in Marketheme wordt er een versie van de pop-up bijgehouden. Als de gebruiker deze al heeft gezien, wordt hij niet getoond. Switch je later over naar een andere pop-up of heb je een wijziging gedaan aan je huidige pop-up zal deze automatisch weer zichtbaar worden voor je bezoekers.