Nieuwe manier van abonnementen

Gemiddelde leestijd: 2 minuten

We hadden nooit verwacht dat Marketheme zo’n groot succes zou worden. Tijdens het programmeren heb ik bijv. voor de abonnementen toen de keuze gemaakt dat als mensen willen annuleren ze een mailtje kunnen sturen en dat ik dat dan handmatig verwerk; “zoveel abonnees zullen het toch niet worden?”

Heb ik me daar gelukkig even goed in vergist. Marketheme is een stuk groter geworden dan ik had mogen dromen, daar ben ik erg trots op en wil dit omarmen en next-level krijgen.

Momenteel gebruiken we een directe koppeling tussen onze website en Mollie om zo de incasso’s uit te kunnen voeren. Het zal je verbazen hoe lastig het is om met een incasso om te gaan. Bedragen die binnen komen kunnen door de betaler nog steeds tot een 2 tal maand teruggeboekt worden. Dit zorgt er voor dat je eigenlijk tot op de dag van de uitbetaling (Mollie aan ons) niet zo goed weet wat precies je omzet voor die maand is.

Storneringen tegen gaan

Zonder al te veel in detail te treden is het mij heel erg tegengevallen hoe veel en makkelijk mensen een stornering aanvragen bij hun bank zonder dat ze een afmelding voor Marketheme hebben geplaatst. Dit is een enorme kostenpost en een doorn in het oog. Wij hebben het liefst ook alleen maar gebruikers die tevreden zijn met onze diensten en hun abonnement met liefde betalen. Daarom moet er echt iets anders!

Om de abonnementen beter te kunnen beheren en het aanmelden/afmelden te vereenvoudigen heb ik een API integratie geschreven met een payment provider die voor ons alle abonnementen gaat beheren. Dit heeft als groot voordeel ook dat wij betalingen kunnen opvolgen wanneer een betaling is mislukt, volledig automatisch. In de loop van de tijd gaat dit er dus voor zorgen dat ik veel minder tijd kwijt ben aan administratie en daardoor nog meer kan gaan programmeren, een win-win situatie dus.

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *