Iets langer geleden dan jullie gewend zijn, maar desalniettemin hebben we weer een leuke update voor jullie klaar staan. We hebben in de tussentijd niet stil gestaan.
Problemen met “Sterbeoordeling” opgelost
Van een aantal klanten hebben we vernomen dat er sinds kort foutmeldingen binnen hun Google console kwamen die te maken hadden met het sterbeoordeling blok. Na verdere inspectie is dit probleem opgelost door het bij te werken naar de laatste versie van de gewenste code zoals Google deze graag ziet.
Emoji zijn nu toegestaan!
Vanaf het begin van Marketheme 2 hebben deze uit gestaan, maar vanaf nu zijn emoji’s toegestaan in Marketheme 2. Om je aan de achtergrond zo snel mogelijk te laten werken als je gewend bent zullen de smileys nu nog als ; ) en : ) weergegeven worden, maar aan de voorkant zie je een 😉 en een 🙂 . Voor een lijst met mogelijkheden verwijs ik je graag door naar https://wordpress.com/support/emoji/
Ads.txt
Een nog vrij onbekend bestandtype, maar we kregen het verzoek om dit binnen Marketheme te adviseren. Voor meer informatie over Ads.txt en om in te schatten of jij deze voor jouw situatie nodig hebt (wanneer je bijvoorbeeld gebruik maakt van Google AdSense) verwijs ik je graag naar de officiële pagina van Google zelf, via: https://support.google.com/adsense/answer/7532444?hl=nl
Iframe verbeteringen
We zien dat steeds meer gebruikers berichten en video’s van andere platformen op hun website willen tonen. Een update heeft er voor gezorgd dat embeds van bijvoorbeeld Instagram netjes worden weergegeven op Marketheme pagina’s. Hetzelfde geldt voor o.a. YouTube en Facebook welke netjes responsive worden weergegeven.
Optimalisatie van de standaard zoekpagina
Ondanks velen van jullie al een eigen zoekpagina hebben gemaakt, waren er nog wat kleine foutjes te ontdekken op de standaard pagina. Dit waren voornamelijk dingen waardoor de lay-out er net iets anders uit zag als andere standaard pagina’s. Deze, plus nog een aantal andere punten zijn voor deze pagina verwerkt.
Categorie omschrijving
Je hebt je misschien wel eens afgevraagd waarom de omschrijving die je bij een categorie in hebt gevuld nergens getoond wordt? Deze informatie wordt op basis van instellingen in het thema getoond en hier was Marketheme in het verleden nog niet op voorbereid. Door een aanpassing in de weergave van categorie-archief pagina’s is dit nu wel het geval.
Heb je al je categorie omschrijvingen in het verleden al ingevuld en laten staan? Je hoeft dan niets meer te doen om ze zichtbaar te krijgen op jouw Marketheme website.
Betere weergave van categorie binnen berichtenoverzicht
Zoals je in het berichtenoverzicht (block) kunt zien wordt er bij een bericht de categorie getoond. Wanneer je op deze categorie klikt, wordt je naar een categorie-archief pagina gebracht waar je alle berichten in deze pagina kan zien.
Echter kan een bericht ook meerdere categorieën tegelijk bevatten, maar het tonen van meerdere categorieën in dit overzicht zal het erg slordig maken. Aan de achterkant (bewerkgedeelte) van een pagina kan je kiezen voor de “primaire categorie”.
Vanaf nu laten alle Marketheme websites deze primaire categorie zien. Eerder was dit de eerste categorie uit de lijst met gekozen categorieën, maar we geloven dat deze methode netter is, omdat er meer invloed is op de prioriteit van een bepaalde categorie.
Typ en schrijffouten
Normaal zou ik hier geen speciaal hoofdstuk aan wijden, maar een aantal van jullie zijn zeer oplettend en actief in het melden van schrijf en typfouten die binnen de weergave van Marketheme gemaakt zijn. Ik wil jullie hier voor bedanken en laten weten dat ik mijn best doe deze zo goed en snel mogelijk te verbeteren.
HTML Sitemaps
De XML sitemaps bestonden al een tijdje, maar sinds kort is het ook mogelijk om een HTML sitemap op je Marketheme website te tonen. Stap 1 is hierin het activeren van de “Geavanceerde instellingen” binnen “Marketheme instellingen”. Hierna vind je vervolgens een optie om een HTML Sitemap pagina te selecteren. Dit moet een “pagina” zijn (dus geen bericht), met content die je zelf er in hebt geplaatst. Denk bijvoorbeeld aan een korte inleiding naar je HTML Sitemap.
Na het opslaan van de instellingen, wordt de sitemap automatisch gegenereerd onder de content die je zelf al op deze pagina had geschreven. Voor een live voorbeeld van hoe dit er uit ziet, verwijs ik je graag naar: https://wpstartpagina.nl/html-sitemap/
Nóg verder verbeterde pop-ups
We merken dat de call to action en pop-up blocks 2 van de meest gebruikte blokken zijn binnen Marketheme. Ook niet gek, aangezien ze bijna de meeste converterende elementen voor je website (kunnen) bevatten.
In Updates 8 bracht ik een uitgebreide video naar buiten over de verbeteringen die ik in de pop-ups heb toegepast. Zo was het vanaf daar mogelijk om een pop-up te openen door op een knop te drukken. Vele van jullie vroegen zich af of het ook mogelijk gemaakt kon worden met een call to action knop. Vanaf nu kan dit!
Zoals je kan zien, kan je nu op dezelfde wijze als bij de knop, de klasse die je hebt opgegeven in je pop-up, opgeven als CSS classe van je Call to action element. Dit zorgt er voor dat de pop-up opent.
Verticale pop-ups
Onder “Layout” is het nu mogelijk om voor de optie “Verticaal” te kiezen. Dit zorgt er voor dat alle content typen binnen de pop-up netjes onder elkaar worden gezet.
We geloven dat deze manier van weergave perfect is voor de volgende update die we hebben doorgevoerd!
Corner Pop-ups
Ook wel hoek pop-ups, maar corner pop-ups klinkt lekkerder toch? Sinds de laatste update van Marketheme is het mogelijk om pop-ups vast te zetten in de hoek, alsof het een notificatie is. Aangezien een foto meer zegt dan 1000 woorden wil ik jullie graag laten zien hoe dat er uit ziet:
De pop-up blijft “fixed” op het scherm van de bezoeker staan. Dit wil zeggen dat hij rechts onderin, op elke positie van de pagina (dus ook na scrollen) aan de bovenkant vast staat. Advies is om hem klein en beknopt te houden, maar als je wilt kan je er alle opties in meenemen die je eerder ook in een pop-up kon toevoegen. Wil je dus een Enormail inschrijfformulier tonen? Dat kan!
De pop-up is op dezelfde wijze te triggeren die je eerder al gewend was. Zo kan je hem in beeld laten komen op basis van tijd, muis verlaten van het venster of klikken van een knop of call to action knop.
Voor dit element is ook een vernieuwde animatie toegevoegd, wat er voor zorgt dat de pop-up subtiel vanaf de rechterkant van het scherm naar binnen komt vliegen.
Wil je meer informatie over de vernieuwde opties van dit blok? Jacko heeft er een leuke video over gemaakt die je hier kunt bekijken:
Verbeterde Marketheme support
Onlangs hebben we wat problemen gehad met het mailen naar Hotmail en Outlook adressen. Dit was bijzonder vervelend omdat deze nieuwe klanten minder snel dan normaal hun logininformatie ontvingen, omdat deze handmatig door mij gestuurd moesten worden.
Mede dankzij deze gebeurtenis zijn we verder gaan kijken naar een betere mailoplossing waar de algehele support ook beter door wordt. Zo zijn we op een nieuw supportsysteem uitgekomen.
Beide Marketheme websites (Marketheme 1 en 2) bevatten op de homepage nu een zogenaamd Beacon waar men op kan drukken om support te vragen.
Zoals je kan zien, kan je door het typen van je kernwoorden informatie verkrijgen uit artikelen die al geschreven zijn. Zo kan je vaak al informatie verkrijgen uit de veelgestelde vragen die opgesteld staan. Mocht je er toch niet uit komen kan je via dit formulier alsnog je vraag stellen die vervolgens als ticket in ons systeem wordt gezet.
We kunnen de geschiedenis in het gesprek goed bijhouden en kunnen nu dus sneller en gerichter werken. Ook is het mogelijk om na support aan te geven hoe goed je geholpen bent, inclusief eventuele feedback. Dit is voor ons erg belangrijk omdat we ons best doen iedereen zo goed mogelijk te helpen, maar hier dus a.u.b. gebruik van. We horen het graag als dingen goed gaan, maar ook erg graag als er dingen beter kunnen.